כתיבה יוצרת מבית נהורא

הרב דרור יהב

איך לבנות חיים

הדר גולדין, 23, נפל כקצין במהלך מבצע ׳צוק איתן׳ בקיץ תשע”ד, בפעולה לאיתור מנהרות שנועדו לפגוע באזרחי ישראל. לאחר מותו נחטף לרצועת עזה, ועד לעת כתיבת שורות אלה טרם הוחזר. משפחתו מצאה כתבים שהשאיר אחריו, ובהם בולטות במיוחד הערותיו הרבות לספר ׳מסילת ישרים׳, הכתובות בכתב יד קטן וצפוף. ההערות גדושות בתובנות ובלקחים אישיים שהוא ניסה ליישם בחייו, בתביעה אישית עצומה לחיים אידיאליסטיים ומרוממים. "בחיים", אמר הדר, "יש לך שתי אפשרויות: להתעסק בעצמך או לעשות דברים גדולים". כל הניגש ללמוד את הספר בחברותא עם הדר אינו יכול שלא להידבק בשאיפותיו, ללכת בדרכיו ולעסוק גם הוא בשיפור עצמי מתמיד. ספר זה הוא פרי העיון והמעשה של נער הבונה את מערכי ההכנה לחייו. דרושה נשמה גדולה למאמץ הזה, אומץ גדול להתמודדות ונחישות אדירה לבנות חיים.

חידוש כמוני לא היה בעולם

תמיד חדשני, סוחף ועמוק להפליא, ואף פעם לא צפוי: רבי נחמן מברסלב נעשה ב־38 שנות חייו לדמות הכי אפופת מסתורין, הכי מלהיבה והכי מפורסמת, וכנראה גם הכי מעוררת התנגדות בהיסטוריה היהודית. מדי שנה נוהרים לקברו באוקראינה מאות אלפים בלב מלא געגוע לדמותו ומלא התפעלות מתורותיו. הרב אריה קפלן מִיפה באומנות ובמומחיות נדירה את אורח חייו של רבי נחמן ותר אחר עקבותיו. בזכות עבודתו מקבל הקורא תמונה בהירה של אירועי חייו וסביבתו, פֶּתח הצצה לעולמו הפנימי הכביר. בפעם הראשונה זוכה הקורא הישראלי לביוגרפיה שלמה של אחת הדמויות המשפיעות ביותר בחברה הישראלית עד ימינו.

רק מתעניין

"רק מתעניין" הוא ספר הדרכה מיוחד לליווי מתחזקים, "מתעניינים" ביהדות וחוזרים בתשובה, שנמצאים בשלבים הראשונים במסעם אל היהדות. הספר כולל שפע של מידע ממוקד, עצות והדרכות, ובנוי כמדריך למשתמש. הוא כולל ארבעה שערים: "מרכיבי המערכת" (אמונה, עם ישראל, תורה וכד'); "הפעלת המערכת" (היכרות עם הפרקטיקה היהודית); פתרון בעיות (תהליך ההתחזקות והכרת העולם היהודי לגווניו) ושאלות נפוצות. קטעים מהספר התפרסמו בעלון "הידברות". את ההקדמה כתב אביתר בנאי.

הרב לוצקי

יסוד חיי עולם

ביאור לפרק "ברית" שבספר מידות הראי"ה. הפרק עוסק במרחבים השונים של שלמות הברית ודרכי תיקונה. הדברים מגלים מקצת מעומקה של קדושת ישראל

ימי יעקב

מאמרים קצרים על מועדי ישראל ותכניהם

ענוים בישועה

ביאור לשער הכניעה בחובות הלבבות (מידת הענווה) במבט הניתוח ההגיוני המוסרי של רבנו בחיי בן פקודה זצ"ל, בתוספת התבוננות מאוצרות הראי"ה וחכמים אחרים

אורות לימוד התורה

יסודות בענין לימוד התורה, העולים מתוך תורתו העמוקה של מרן הראי"ה קוק זצ"ל. הספר עוסק במעלת לימוד התורה, בהשפעת התורה על לומדיה, בחשיבות לימוד חלקי התורה השונים ובהתאמת התורה לטבע היחיד ולטבע האומה הישראלית.