פרשת משפטים - סוכריה לשבת

דרור יהב

דרור יהב

סוכרייה לפרשת משפטים | תהיה בן אדם

מלצר באולם שמחות הציע לאחד מהאורחים “עוף קדוש”. האורח שאל בפליאה, מה קדוש בו? עונה המלצר: שלשום היה בברית, אתמול בחתונה והערב מוגש לך בבר מצווה!…

האמת היא שאין דבר כזה “עוף קדוש”, אבל בן אדם – כן.
על הפסוק “ואנשי קודש תהיון לי” אמר רבי מנחם מנדל מקוצק: “תהיו לי קדושים – בקדושה אנושית”. לאמור, מלאכים יש לי מספיק בשמיים, אבל בני אדם (‘מענטש’) – לא. מאיתנו הוא דורש להיות אנשי קודש. קודם כל אנשים, אבל עם הרבה קודש.
היהדות מחנכת אותנו לעבודת השם, ליראה, לתפילה, לקיום מצוות, למחשבות, לדיבורים ולמעשים שמרוממים אותנו מעל המציאות. לא מעט יהודים חושבים שזה מעבר ליכולותיהם, שהם אינם שייכים לדרגה הזו שמספרים לנו בסיפורי צדיקים. ולכן הם מתייאשים – ומוותרים… “או הכל – או כלום!”
הצרה היא שלפעמים התורה נשארת רק כמקור השראה נחמד שממנו שואבים השראה ותובנות מעניינות, ותו לא.

האמת היא שהנחת היסוד של התורה היא שאנחנו “רק” בני אדם, אבל זה בכלל לא “רק”. כבר בפרשת בראשית נאמר על התורה “זה ספר תולדות אדם”, ללמדך שהיא נועדה לא רק להשראה אלא להיות מיושמת בתולדות האדם, דהיינו – בחיינו.

ועם זאת, “אנשי קודש” פירושו – שלא נשכח שאנחנו אנושיים. לעתים נדמה שמי שרוצה להתקדם במעלה רוחנית צריך להפוך לרובוט, אבל הקב”ה רוצה שנישאר אנשים, עם כל החסרונות והבלבולים והקשיים והצרות, ובכל זאת שנהיה אנשים קדושים.

שבת שלום!

להצטרפות לסוכרייה לשבת:https://chat.whatsapp.com/H4hGYrecFWn2xSpy6uznl1

סקרן לשמוע עוד?

 הרשמה לרשימת התפוצה שלנו תעשה לך רק טוב 🙂 

נהורא – קהילה שמבינה את הראש שלך!

© כל הזכויות שמורות לנהורא – מרכז ללימוד יהדות

עיצוב ופיתוח אתר: דורון מאיר דיגיטל 

Print Friendly, PDF & Email